الصفحة الرئيسية
إدارة الكلية
عميد الكلية
وكيل الكلية للدراسات العليا والبحث العلمي
وكيلة الكلية شطر الطالبات
وكيل كلية الطب للشؤون التعليمية
وكيل الكلية مدير المستشفى الجامعي
الهيكل الاداري
الأقسام العلمية
أقسام العلوم الطبية الأساسية
التشريح
علم الأدوية
علم الأمراض
الكائنات الدقيقة والطفيليات الطبية
الكيمياء الحيوية السريرية
وظائف الأعضاء
طب الامراض الوراثية
أقسام العلوم السريرية
الانف والأذن والحنجرة والرأس والعنق
امراض النساء والولادة
امراض الدم
التعليم الطبي
التخدير والعناية المركزة
طب الاسرة
طب المجتمع
الجراحة
جراحة العظام
العيون
الأشعة
الطب الباطني
طب الاطفال
الطواريء
المسالك البولية
الامراض الجلدية
ألبوم الصور
خريطة الكلية
آخر الأخبار
اتصل بنا
عربي
English
عن الجامعة
القبول
الأكاديمية
البحث والإبتكار
الحياة الجامعية
الخدمات الإلكترونية
صفحة البحث
كلية الطب
تفاصيل الوثيقة
نوع الوثيقة
:
مقال في مجلة دورية
عنوان الوثيقة
:
الفحص العصبي للطفل الغير متعاون
Neurological Examination of Difficult and Poorly Cooperative Children.
لغة الوثيقة
:
الانجليزية
المستخلص
:
Many physicians consider examining the nervous system as one of the most difficult parts of the physical examination. Difficult and poorly cooperative children remain the most challenging group to examine accurately and completely. In this situation, the physician becomes less confident about the neurological findings and clinical evaluation. Several factors were found predictive of difficult behavior during the evaluation including anxiety when meeting unfamiliar people, short time to adjust to the medical situation, previous hospitalization, fear of injections, and parental anxiety. Limited neurological literature addresses the issues relating to the examination of difficult and poorly cooperative children. In this review, I present some practical tips and techniques that can be utilized to improve the likelihood of obtaining accurate information about the neurological status of young and difficult children. Certainly, repeated examinations and experience play an important role; however, solid knowledge, strong communication skills, accurate observation skills, and use of proper techniques are crucial for eliciting and interpreting neurological signs in difficult children. Finally, a patient and empathetic physician and supportive guiding parents are needed for a successful neurological assessment.
ردمد
:
0749-8063
اسم الدورية
:
Journal of Child Neurology
المجلد
:
10
العدد
:
22
سنة النشر
:
2007 هـ
2007 م
نوع المقالة
:
مقالة علمية
تاريخ الاضافة على الموقع
:
Saturday, March 13, 2010
الباحثون
اسم الباحث (عربي)
اسم الباحث (انجليزي)
نوع الباحث
المرتبة العلمية
البريد الالكتروني
محمد جان
jan, Mohammed
باحث
دكتوراه
الملفات
اسم الملف
النوع
الوصف
25900.doc
doc
الرجوع إلى صفحة الأبحاث